PPS Numer jest unikalnym numerem działającym w Irlandii który pozwala na dostęp do zasiłków, usług bankowych czy wyjścia z tak zwanego emergency tax.
Polacy w Irlandii aplikują o numer PPS głównie z powodu podjęcia zatrudnienia, numer nie jest wymagany żeby rozpocząć pracę ale pracodawca prędzej czy później się o niego upomni. W celu zmobilizowania pracownika do założenia numeru PPS, na pracownika nakładany jest tak zwany emergency tax który zamraża prawie połowę wynagrodzenia. Zamrożony podatek jest zwracany po założeniu numeru PPS.
Przed epidemią w marcu 2020, aplikowanie było możliwe przez zarezerwowanie terminu przez internet a następnie udanie się na spotkanie z urzędnikiem w umówionym terminie, obecnie cała aplikacja odbywa się online. Najpierw trzeba założyć konto na https://www.mygovid.ie/, następnie po założeniu konta i zalogowaniu aplikowanie jest możliwe przez stronę https://services.mywelfare.ie/.
Na początku wypełniamy formularz w którym podajemy nasze dane a następnie będziemy proszeni o załączeniu kopii 3 plików:
Zazwyczaj kilka tygodni po zaaplikowaniu dostajemy list z numeru naszego numeru PPS, którego musimy zarejestrować w Reveniu pod adresem https://www.revenue.ie/en/jobs-and-pensions/starting-your-first-job/index.aspx
Ostatni etap to rozmowa podczas której weryfikuje się słownie podane dane.
Tradycyjne aplikowanie o PPS jest w tym momencie zawieszone a więc można się spodziewać, że wróci po zniesieniu obostrzeń, jednak być może aplikowanie w całości online okaże się wygodniejsze dla urzędników i zostanie z nami na dłużej
Supermarkety możemy spotkać w niemal każdym kraju, jednak […]
Czytaj więcej1 Język polski jest drugim najczęściej używanym językiem […]
Czytaj więcej